Anette Ebsen Sørensen
Lægeeksamineret Fysiurgisk Massør og NLP-coach
Mobil: 2262 3130 - email: anette@anettesklinik.dk

Zoneterapi

Zoneterapi kan hjælpe dig med at få det bedre og opleve velvære.Ligesom Zoneterapi er for alle aldre børnsom gamle.

Slås du med smerter og er medicin ikke noget du har den store lyst til, kan 2-3 gange zoneterapi måske være vejen frem.

Zoneterapi er en behandlingsform,hvor terapeuten med massage og trykpåvirkninger på foden, søger at forbedre og lindre kroppen et andet sted f.eks. tyktarmen eller nakkesmerter.

Zoneterapi har tre kendetegn.

1. Behandlingen sætter kroppens egne helbredende kræfter igang.

2. Behandleren arbejder holistisk, dvs at der tages udgangspunkt i hele kroppen, både symptomer, årsager der ligger bag og kroppens egne ressourcer til at oprette balancen igen.

3 Klienten tager ansvar og arbejder sammen med terapeuten om at få det bedre.

Zoneterapi

er særdeles velegnet til livsstils-sygdomme, hvor der sjældent er tale om kun en årsag men en hvor der er flere forskellige ubalancer.

Zoneterapi Kan ikke helbrede dig, men styrke din krop og psyke og lindre bivirkninger.

Vælg Zoneterapi ved;

• Astama og Allergi
  • Hovedpine/migræne
  • kolik/urolige spædbørn
  • mellemørebetændelse eller væske i øret
  • fordøjelse,forstoppelse/diarre
  • Fertillitet, PCOS
  • Søvnproblemer
  • Nakke og rygsmerter over længere tid.

Behandling: Ansigtszoneterapi

Hvordan?
I ansigtet findes der zoner for alle organer i kroppen. Ansigtszoneterapi benytter sig af ældgammel viden fra både Ægypten samt Kina, men også indianernes behandlingsteknikker er integreret i ansigtszoneterapien.
Behandlingen tager ca. 50 min., hvor du ligger afslappet godt pakket ind i tæpper.
Ansigtszoneterapien afbalancerer krop og psyke, så du bliver afslappet og fyldt med energi.
Ved ubalancer i enkelte organer, giver jeg disse ekstra opmærksomhed i behandlingen.
Allerede efter første behandling vil du kunne se, at eventuelle rynker mindskes. Ved behandling min. 1 x månedlig, vil der kunne ses tydelig forskel.

Kan jeg selv gøre noget?
Det er altid vigtig at drikke godt med vand når du får behandling, og ved ansigtszoneterapi er der især brug for at alle affaldsstoffer bliver skyllet ud af kroppen.

Hvor ofte må jeg behandles?
Ansigtszoneterapi er både en både blid og grundig behandling af hele kroppen. Det kan sammenlignes med at de indre organer har løbet en maraton.

Virker det?
Behandlingen har vist sig gavnlig ved bl.a.
• Fordøjelsesproblemer
• Hovedpine
• Mindske rynker
• Smerter i muskler og led